ALGEMENE VOORWAARDEN VOOR CONSUMENTEN
Artikel 1 - Hofman
Waar in deze algemene voorwaarden wordt gesproken over Hofman, wordt bedoeld Hofman Animal Care B.V. (tevens handelend onder de naam Boerenwinkel.nl) ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer 08103011 of Animal Platform Control B.V. ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer 87720922, al naar gelang wie in de bevestiging van de order als verkopende partij zal zijn vermeld.
- Vestigings-adres: De Leemkoele 2, 7468 DM Enter
- Telefoonnummer: +31 548 545277
- E-mailadres: info@boerenwinkel.nl
Artikel 2 - Toepasselijkheid
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van Hofman en op elke tot stand gekomen overeenkomst tussen Hofman en een consument (of daarmee gelijkgestelde (rechts)persoon) en eventuele daaropvolgende overeenkomsten.
Artikel 3 - De overeenkomst
- De overeenkomst komt tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
- Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt Hofman onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door Hofman is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
- Levering vindt in beginsel plaats op basis van vooruitbetaling. Hofman kan zich in gevallen waar dat niet zo is op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien Hofman op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is zij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
Artikel 4 – Herroepingsrecht
- De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product via elektronische weg gedurende een periode van 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden.
- De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:
- als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. Hofman.nl mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren;
- als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;
- bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.
- De consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst voor levering van digitale inhoud gedurende 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst.
Artikel 5 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
- Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
- De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.
Artikel 6 - Uitoefening herroepingsrecht
- Als de consument gebruik maakt van het herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan Hofman op de wijze als vermeld op https://www.boerenwinkel.nl/consumer-retour.
- Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of overhandigt hij dit aan Hofman. De kosten van retourzending zijn voor rekening van de consument.
- De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door Hofman verstrekte instructies zoals vermeld op https://www.Hofman/consumer-retour .
- Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
Artikel 7 – Vergoeding bij herroeping
- Behoudens de kosten van retourzending, vergoedt Hofman alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door Hofman in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping doch niet eerder dan dat Hofman het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
- Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft Hofman de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.
Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht
Hofman sluit navolgende producten en diensten uit van het herroepingsrecht:
- Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, voor zover:
- de uitvoering is aangevangen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
- de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra Hofman de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;
- Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
- Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;
- Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
- Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;
- Diergeneesmiddelen;
Artikel 9 - De prijs
De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
Artikel 10 - Levering en uitvoering
- Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan Hofman kenbaar heeft gemaakt. Hofman behoudt zich het recht voor om binnen bepaalde landen gebieden niet te leveren.
- Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij Hofman.nl tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan Hofman.nl bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Artikel 11 - Duurtransacties
- De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels.
- De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van één maand.
Artikel 12 - Betaling
- Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan bij vooruitbetaling of – indien dat niet van toepassing is - binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn, of bij het ontbreken van een bedenktermijn binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan op de dag nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
- De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan Hofman te melden.
- Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door Hofman.nl is gewezen op de te late betaling en Hofman.nl de consument een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is Hofman.nl gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen.
Artikel 13 - Klachten
- Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij Hofman.
- Bij Hofman.nl ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. De klant ontvangt dan van Hofman.nl een inhoudelijke reactie. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door Hofman binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
Artikel 14 - Toepasselijk recht en bevoegde rechtbank
- Op overeenkomsten tussen Hofman en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
- Alle geschillen die voortvloeien uit of verband houden met de overeenkomst tussen Hofman en consument, zullen worden beslecht door de bevoegde rechter te Almelo.